SEO

On-Page och Off-Page SEO

On-Page Optimering

Låt oss sköta den tekniska biten av SEO
Det finns många delar i sökmotoroptimering, en del av dom är teknisk SEO av en hemsida. Teknisk Seo gör man för att se till att sökmotorer som Google, Bing & Yahoo lätt ska kunna ”crawla” (söka igenom) din hemsida. Google är världens största sökmotor och crawlar miljontals hemsidor varje dag. Därför måste din hemsida vara Google-vänlig. Det kan var små saker, exempelvis:

  • Optimering av dina sidor (uppdatera content)
  • Se till att din hemsida är optimera för lokala sökningar
  • Optimera title taggar, meta taggar och annat

Våra SEO paket innehåller allt du behöver för On-Page optimering. FÖrsta månaden av våra tjänster kan du förvänta dig följande från ett SEO perspektiv:

  • Blogg inlägg
  • Copywriting till din sidor (7 sidor, 350 ord/sida)
  • Optimering av title taggar (20 titlar)
  • Optimering av meta beskrivning (20 meta beskrivningar)
  • Optimering av keywords (20 keywords)
  • Sitemap optimering
  • Genomgång av robots.txt
  • Optimering av URL-struktur (20 URLs)
  • Rapport om brutna länkar
  • Google Analytics installation & genomgång
  • Google Search Console installation & genomgång

Off-Page Optimering

Bygg en närvaro på Google med hjälp av en stark länkprofil
Sökmotoroptimering är en komplex process som innefattar många pusselbitar. Även om innehållet på din sida är det viktigaste för sökmotorer så är det också viktigt att du sprider ditt innehåll till andra. Genom att placera ditt content på andras hemsidor, sociala medier och gästinlägg på bloggar så år din sida högre anseende hos Google.

En off-page SEO kampang kan ge din hemsida stora fördelar. Det är en process som tar tid och kräver tålamod, men i slutändan kommer det vara värt mödan. När vi jobbar med off-page SEO ser vi till att våra kunder får länkar till sin hemsida som är relevanta och värdefulla. Här är exempel på sätt du kan få länkar till din hemsida:

Gästinlägg på bloggar: Många bloggar och hemsidor uppskattar att andra vill publicera värdefullt content på deras plattform. När du gör detta så sprider du din kunskap till en ny publik. Men framförallt så får du en kontextuell länk tillbaka till din hemsida som kan ge en knuff uppåt i Googles sökresultat.

Press & Media: Lokala tidningar och andra publikationer kanske vill skriva om ditt företag. När en artikel som innehåller ditt företags varumärke publiceras på internet så se till att du får en länk till din hemsida. Google associerar ofta media med förtroende och genom en länk så kommer din hemsida få en del av det förtroendet av Google.

Sociala Medier: Genom att vara aktiv på social medier kan du få bättre positioner på Googles sökresultat. Google använder sig av sociala signaler som en ranknings faktor. En hemsida som nämns i sociala medier rankar inte lika bra som en sida som blir delad. Genom att använda RSS feed kan MF Media dela ditt innehåll på sociala medier.

Om du funderar på SEO för din hemsida så rekommenderar vi att du har en pla för både on-page och off-page optimering. Vill du diskutera vad som behövs för din hemsida eller är du redo att anlita en SEO byrå som vet hur man får resultat? Börja med att be om en gratis analys av din hemsida.

Få en gratis SEO analys av din hemsida!
Stäng meny